Zajęcia dodatkowe
ROK SZKOLNY 2020/2021
TYGODNIOWY ROZKŁAD ZAJĘĆ DODATKOWYCH
GRUPA/DZIEŃ TYGODNIA |
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZAWARTEK |
PIĄTEK |
I GRUPA- KROPELKI |
|
|
JĘZ. ANGIELSKI
|
JĘZ. ANGIELSKI |
|
II GRUPA - MUSZELKI |
|
|
JĘZ. ANGIELSKI |
|
JĘZ.ANGIELSKI |
III GRUPA- RYBKI |
|
|
JĘZ.ANGIELSKI |
JĘZ. ANGIELSKI |
|
IV GRUPA- WAŻKI |
|
Zajęcia |
JĘZ.ANGIELSKI
|
|
JĘZ.ANGIELSKI |
V GRUPA-PEREŁKI |
|
Zajęcia |
JĘZ.ANGIELSKI |
|
JĘZ.ANGIELSKI |
1. WE WTORKI ODBYWA SIĘ TERAPIA LOGOPEDYCZNA - GRUPY NAJSTARSZE
W ZAJĘCIACH UCZESTNICZĄ DZIECI WSKAZANE PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ. NA WNIOSEK RODZICA LUB NAUCZYCIELA.ABY TERAPIA ZAKOŃCZYŁA SIĘ SUKCESEM KONIECZNY JEST UDZIAŁ W NIEJ RODZICA. ZADANE ĆWICZENIA NALEŻY POWTARZAĆ Z DZIECKIEM W DOMU CODZIENNIE, DWA, TRZY RAZY PO 10 MINUT. NALEŻY RÓWNIEŻ PILNOWAC ABY GŁOSKI WYWOŁANE W IZOLACJI DZIECKO WYMAWIAŁO PRAWIDŁOWO W MOWIE POTOCZNEJ.
2. RODZICE MAJA OGROMNĄ MOŻLIWOŚĆ USTRZEŻENIA SWOICH DZIECI PRZED WADAMI ZGRYZU I WYMOWY NP. POPRZEZ:
- SZYBKIE ELIMINOWANIE SMOCZKA I ZWRACANIE UWAGI ABY DZIECKO NIE ZASTĘPOWAŁO GO KCIUKIEM,
- PODAWANIE DZIECKU TWARDYCH SURÓWEK,OWOCÓW, WARZYW, PIECZYWA ZE SKÓRKĄ,
- ELIMINOWANIE POPIJANIA PRZEZ DZIECKO POKARMU W CZASIE POSIŁKU.POKARM POWINIEN BYĆ ROZDRABNIANY JĘZYKIEMI I ZĘBAMI A NIE ROZMIĘKCZANY
PŁYNAMI.
- ZWRACANIE UWAGI ABY DZIECKO NIE SIEDZIAŁO NP. PRZED TV Z OTWARTĄ BUZIĄ (CZĘSTO TAK SIĘ DZIEJE, GDY DZIECKO MA KATAR,
NALEŻY WTEDY CZĘSTO WYDMUCHIWAC NOS).
GDY DZIECKO NIE JE TWARDYCH POKARMÓW, JEST CZĘSTO ZAKATARZONE,PRZYZWYCZAJA SIĘ DO ODDYCHANIA BUZIĄ I ROBI TO NAWET WTEDY GDY JEST ZDROWE. WÓWCZAS DOCHODZI DO ZWIOTCZENIA MIĘŚNI JĘZYKA I WARG CO JEST POWODEM WAD ZGRYZU I WYMOWY.ZDROWE DZIECKO ODDYCHA PRZEZ NOS, MA ZAMKNIĘTĄ BUZIĘ I PILNUJE ABY JĘZYK W TYM CZASIE BYŁ U GÓRY TZN. PRZYKLEJONY DO PODNIEBIENIA.
3. ZAJĘCIA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNE
W ZAJĘCIACH UCZESTNICZĄ NIEODPŁATNIE, DZIECI WSKAZANE PRZEZ PORADNIĘ PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNĄ LUB NAUCZYCIELA NA PISEMNY WNIOSEK RODZICA,
W CZASIE TYCH ZAJĘĆ ĆWICZYMY FUNKCJE ZABURZONE (KOREKCJA) I FUNKCJE NIEZABURZONE, ABY STAŁY SIĘ ZASTĘPSTWEM DLA FUNKCJI ZABURZONYCH (KOMPENSACJA).
SĄ TO NAJCZĘŚCIEJ ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE ZDOLNOŚCI ANALIZY I SYNTEZY WZROKOWEJ, KOORDYNACJI WZROKOWO-RUCHOWEJ,ORIENTACJI W PRZESTRZENI, PERCEPCJI SŁUCHOWEJ.
5. PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W KROŚNIE ODRZAŃSKIM PRZY UL. PIASTÓW 10B (BUDYNEK STAROSTWA). TEL. 68 383 0260, ZAPRASZA RODZICÓW DZIECI
W WIEKU OD 0 DO 6 LAT OFERUJĄC USŁUGI W ZAKRESIE:
*DIAGNOZY, TERAPII, PROFILAKTYKI PSYCHOLOGICZNEJ, PEDAGOGICZNEJ I LOGOPEDYCZNEJ,
ORAZ DLA DZIECI W WIEKU SZKOLNYM:
*DIAGNOZA TRUDNOŚCI W NAUCE,
*DIAGNOZA I TERAPIA PROBLEMÓW W ZACHOWANIU,
*DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA,
*WARSZTATY PSYCHOEDUKACYJNE KSZTAŁCĄCE UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNE
PROWADZI PUNKT INFROMACJI ZAWODOWEJ I ORIENTACJI SZKOLNEJ DLA MŁODZIEŻY GIMNAZJALNEJ I PONADGIMNAZJALNEJ.
6. BEZPŁATNY JĘZYK ANGIELSKI -WE WSZYSTKICH GRUPACH