Jesteś tutaj: Start / Gr. I - KROPELKI

Gr. I - KROPELKI

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Mail grupowy: p2.kropelki@gmail.com

 

Propozycja zadań w dniu 28.05.2020r. 

 

Witam Was w ostatni dzień maja,

  

Za dwa dni 1 dzień czerwca, w tym dniu Dzieci mają swoje święto. Chciałabym złożyć Wam życzenia:

 

Z okazji Dnia Dziecka, życzę Wam drogie dzieci, aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzyczkach, aby każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele cudownych i pozytywnych doświadczeń. Niech Wasze marzenia się spełniają!!!

  

Przygotujcie balonik na tasiemce, namalujcie uśmiech. Do swojego balonika przyklejcie ręce oraz oczy. Brawo, udało się!

 

Swobodny taniec z balonem przy piosence „Wszystkie dzieci nasze są”

 

https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o

  

Proponuję wycieczkę z balonikiem na pobliską łąkę 

  • stwarzanie ekspresji ruchowej
  • wdrażanie do poznawania przyrody

 

Ćwiczenia oddechowe 

  • „wąchanie kwiatów na łące” – powolne wciąganie powietrza noskami, czynność powtarzamy kilkakrotnie
  • „dmuchawce” – wciąganie powietrza nosem i dmuchanie jak najdłużej na dmuchawiec
  • „dmuchanie na balonika” – z taką siłą, aby mógł się przemieszczać

  

Życzę Wam super zabawy, 

Do widzenia, miłego weekendu 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

Propozycja zadań w dniu 28.05.2020r. 

  

Witam Was „Kropelki”

 

Dzisiaj zapoznajcie się z wierszem pt.: „Wiatraczki” 

Siadły razem przedszkolaczki, 

Kolorowe tną wiatraczki. 

Przypiąć różki, łatwa praca, 

Już wiatraczek się obraca. 

Fry-fry, już wiatraczek się obracza. 

Już gotowy drugi, trzeci. 

Każdy rad by jak ptak lecieć. 

I trzepocze się nad głową, 

Miga w górze kolorowo. 

Fry-fry, miga w górze kolorowo.

  

Wykonanie papierowego wiatraczka z pomocą rodziców. Na pewno taki wiatraczek ucieszy naszych milusińskich. 

Pomoce: kartka kolorowego papieru, patyczek, nożyczki, szpilka lub gwóźdź, dwa koraliki.

 

Z kolorowego papiery wytnij kwadrat w dowolnym rozmiarze. Złóż kwadrat po przekątnej, żeby uzyskać trójkąt. Rozłóż i zegnij wzdłuż drugiej przekątnej. Po rozłożeniu otrzymasz linię zgięcia tworzące kształt liter X. Natnij je od końca do odległości 1cm przed punktem wspólnym. Każdy róg kwadratu nakłuj szpilką. Zrób też dziurkę na samym środku. Na główkę szpilki nałóż mały koralik. Przedziurkowane rogi wiatraka zawiń do środka i przełóż przez nie oraz przez środek wiatraka szpilkę. Z drugiej strony szpilki również nałóż koralik. Wbij szpilkę w koniec patyczka. Wiatraczek gotowy. Brawo, udało się!

 

Na jutro proszę przygotować balonika.  

 

Do widzenia, pozdrawiam cieplutko! 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

Propozycja zadań w dniu 27.05.2020r. 

 

Dzień dobry,

 

1. „Kwiaty dla mamy” – edukacja matematyczna

 

Rodzic rozkłada na podłodze szablony wazonów w czterech kolorach: czerwonym, białym, niebieskim, żółtym oraz szablony kwiatów. Dzieci rzucają kostką, przeliczają liczbę oczek, odwzorowują liczbę liczmanów – kwiatów umieszczonych w wazonach (tworzą zbiory). Porównują liczbę elementów w zbiorach metodą „na oko” oraz poprzez przyporządkowanie, stosowanie określeń: o jeden mniej, o jeden więcej, tyle samo, prawidłowo nazywają kolory. Elementy dodawania i odejmowania.

 

Zabawa trwa dopóki jest zainteresowanie dziecka.  Zadania są dostosowane do wieku i możliwości dziecka.

 

2. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Misie”.

 

Do żabek przyszły zaprzyjaźnione misie. Dzieci czworakują po dywanie w różnych kierunkach. Na sygnał misie prostują się – zaglądają do ula.

 

 

 

Do widzenia, pozdrawiam

 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

Propozycja zadań w dniu 26.05.2020r. 

 

Witam Was „Kropelki”

 

Dzisiaj zapraszam Was do zabawa ruchowych z Rodzicami.

 

Dziecko i rodzic mają znaczek w innym kolorze.

1. „Misie dwa” – zabawa z rodzicem przy muzyce, odtworzenie ruchem poznanej piosenki.

2. „Znajdź misiu swój kolor – dzieci i rodzice biorą małe pluszaczki, mogą być piłeczki w takim kolorze, w jakim mają znaczek.

3. „Pluszak lub piłeczka jest lub nie ma” – siad skrzyżny, pluszaczek na głowie, skłony w bok, pluszak spada na podłogę.

4. Przekładanie pluszaczka pod kolanem.

5. Rzuty pluszaczka do pojemnika.

6. Berek z pluszakiem.

7. „Rzeczka” – zabawa pluszakowa; rodzice a potem dzieci rysują na plecach wierszyk:

 Tu płynie rzeczka, tu idzie Pani w szpileczkach, tu świecą dwa słoneczka, tak idą słonie, tak biegną konie, tu pada deszczyk, czy czujesz dreszczyk?

8. „Misie bawią się na kocykach” – siedząc nogi wyprostowane:

  • dotykanie palcami stóp podłogi
  • uderzenie o podłogę piętami
  • uderzenie o podłogę całą stopą
  • dotykanie łokciami kolan
  • dotykanie prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie, leżenie na plecach
  • turlanie misiów na kocykach (rodzic-dziecko i odwrotnie)
  • odrywanie dziecka od podłogi – jedna ręka, druga ręka, jedna noga, druga noga, głowa (zmiana ról)

9. Misie wybierają się na spacer – poruszają się w siadzie klęcznym, w leżeniu przodem i tyłem.

10. „Misie płyną na wyspę zabaw” – przepływają na kocykach pod mostem utworzonym przez rodziców.

11. Taniec klaskaniec – dowolna zabawa z rodzicem.

 

Każda forma ruchu jest bardzo ważna dla rozwoju dziecka.

Dziękuję Rodzicom za wspólną zabawę z dziećmi.

 

Pozdrawiam,

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 Propozycja zadań w dniu 25.05.2020r. 

 

 

Witam Was „Kropelki” w poniedziałkowy poranek!

 

1. Zapraszam do słuchania wiersza M.Płata „Mama ma dużo pracy”

 

Od samego rana mama w pracy była,
Ciężko pracowała,
A gdy już wróciła,
W domu posprzątała
I obiad zrobiła.
Gdy z przedszkola mnie odbierze,
Zbudujemy z klocków wieżę,
Potem jeszcze mi poczyta
– Mama jest niesamowita!
I przed snem opowie bajkę,
Choć już jest zmęczona.
Da mi buzi i przytuli...
Mama jest niezastąpiona!

  

Rozmowa na temat treści wiersza:

 

  • Gdzie była mama?
  • Co robiła, kiedy wróciła do domu?
  • Gdzie pracują Wasze mamy?
  • Jak lubisz bawić się z mamą?

 

2. „Gdybym był/a czarodziejem…” 

Opowiadanie twórcze dzieci rozwijające wyobraźnię. Wypowiadanie się na temat tego, co każde dziecko zrobiłoby dla swojej mamy, gdyby było dobrym czarodziejem.

 

3. Zróbcie obrazek „Dla Mamy” 

  • Wyklejanie talerzyka tekturowego kolorowymi kwiatami

 

Rozwijanie kreatywności przy komponowaniu bukietu; umiejętne posługiwanie się klejem. 

Jutro wręczcie własnoręcznie wykonane obrazki, laurki i serduszka. Nie zapomnijcie złożyć życzeń. 

Przypominam Wam, jutro Dzień Mamy!

  

Do zobaczenia, miłego dnia 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 Propozycja zadań w dniu 22.05.2020r. 

 

Witam Was cieplutko!

  

Na początek dnia, 

 1. „Ćwiczenia rąk i palców”

 

Były sobie dwie ręce: jedna prawa, druga lewa. Prawa ciągle była pierwsza, nawet gdy maszerowały. Pewnego razu spotkały się: palce się złączyły, zaczęły się przepychać, kciuk z kciukiem który silniejszy, który mocniejszy. Nikt nie wygrał, tylko się zmęczyły. Dłonie zacisnęły się w piąstki i stuknęły, niebawem spostrzegły, że nie ma silniejszej. Zaczęły więc bić sobie brawo, podały sobie dłonie, każda poszła w swoją stronę, czyli na lewo i na prawo (dzieci wykonują to co ręce w opowiadaniu).

 

2. Rączki umyte? Dziecko dostaje serduszko do ozdobienia. Można je całe pomalować lub np. pomalować swoją dłoń i odbić ją na serduszku. Gdy serduszko zostanie ozdobione, należy pozostawić do wyschnięcia. Na koniec przewiązać kokardkę. Serduszko będzie świetnym prezentem dla mamy. Serduszka wyszły cudownie!

 

3. Teraz zapraszam na masażyk.

  

Masażyk „List do mamy” 

Kochana Mamo (rysujemy serce i wykrzyknik) 

Uśmiechnij się do mnie wesoło (rysujemy uśmiech) 

Zróbmy razem duże koło (rysujemy koło) 

Poskacz ze mną w kałuży (dotykamy plecy paluszkami, pstrykanie wszystkimi palcami) 

Szczególnie po wielkiej burzy (rysujemy błyskawicę) 

Narysujemy razem słońce (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni) 

Małe żółwie, może konie (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści) 

Piękny bukiet zrobię sam (rysujemy kwiatki) 

I w prezencie Tobie dam (przytulamy dziecko przed nami)

  

Do widzenia, 

Pozdrawiam i życzę udanego weekendu 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 Propozycja zadań w dniu 21.05.2020r. 

 

Witam Kochani,

 

1. Dzisiaj zapraszam do słuchania wiersza W.Ścisłowski „Bukiecik dla mamy”.

 

Dziś dla Ciebie Mamo
Świeci słońce złote
Dla Ciebie na oknie
Usiadł barwny motyl

Dziś dla Ciebie mamo
Płyną białe chmurki
A wiatr je układa
W świąteczne laurki

Dziś dla Ciebie Mamo
Śpiewa ptak na klonie
I dla Ciebie kwiaty
Pachną też w wazonie

Dzisiaj droga Mamo
Masz twarz uśmiechniętą –
Niechaj przez rok cały
Trwa to Twoje święto.

  

  • Czy już wiecie kto ma swoje święto?
  • O czym jest ten wierszyk?
  • Jakie prezenty dla mamy autor opisał w tym wierszyku?

 

2. Spróbujcie narysować bukiet, to będzie bukiet dla Waszej mamusi.

 

3. Ćwiczenia logopedyczne

  

  • Całuski dla mamy – wargi mocno ściągnięte do przodu, lekko się rozchylają
  • Obraz dla mamy – okrężne ruchy języka wokół warg, rysowanie słońca
  • Szeroki uśmiech dla mamy – mocne rozciąganie warg na boki
  • Minki mamy – dziecko pokazuje mimiką różne stany emocjonalne mamy: smutek, radość, złość, zdziwienie

 

  

Rodzice – na jutro przygotujcie wycięte z bloku technicznego serduszko.

 

 

Do widzenia, 

Radosnego czwartku! 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 Propozycja zadań w dniu 20.05.2020r. 

 

Dzień dobry, 

Jak się macie „Kropelki"?

 

1. Zagadka – o kim mówi zagadka? 

Kto nas kocha tak jak nikt 

I ogarnia całym sercem? 

I do kogo można przyjść 

Z każdym smutkiem jak najprędzej? (Mama)

 

2. Dzisiaj proponuję Wam piosenkę do nauki „Powiedziała mi to lala”

 

Powiedziała mi to lala
I powiedział mi to miś
Nie zapomnij, że w przedszkolu
Mamy święto mamy dziś
Nie martw się kosmaty misiu
I laleczko nie martw się
Ja pamiętam o tym dobrze
Każde dziecko o tym wie.


Ref.: Bo święto mamy jest raz w roku
Tylko raz, tylko raz
Czekałam na nie niecierpliwie
Długi czas długi czas /2x


Ucieszyła się laleczka i ucieszył się też miś
Że pamiętam o swej mamie
I o świecie które dziś
Nie zapomnę nawet wtedy
Kiedy minie wiele lat
Bardzo kocham swoją mamę
Bez niej nie istnieje świat!

  

3. Zabawa ruchowa przy muzyce „Bukiecik kwiatów dla mamy” 

Gdy dziecko usłyszy muzykę, spaceruje zbierając rozsypane po dywanie kwiatki. Bukiet dla mamy nazbierany, więc teraz trzeba wręczyć je mamusi.

 

Do zobaczenia, 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 Propozycja zadań w dniu 19.05.2020r. 

 

Dzień dobry „Kropelki” i Rodzice!

 

1. Zabawa na rozpoczęcie „Powitajka”

Witamy, siadamy i zajęcia zaczynamy.

Siadasz Ty, siadam Ja i zaczyna się ta gra.

Witają się rączki z rączkami, nóżki z nóżkami, uszka z uszkami, a na koniec noski z noskami.

 

2. Z okazji zbliżającego się święta Mamy, proponuję Wam wykonanie laurki.

Wykorzystanie dowolnej techniki plastycznej: malowanie, rysowanie, wyklejanie z gotowych elementów.

Brawo! Udało się, piękna laurka.

 

3. Ćwiczenia oddechowe „Płatki kwiatów”

Umiarkowane dmuchanie na płatki kwiatów ułożone na chropowatej powierzchni.

 

Rodzice – przygotujcie na jutro kilka kolorowych wyciętych z papieru lub bibuły kwiatków.

 

 

Do widzenia,

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 

 



 

  Propozycja zadań w dniu 18.05.2020r. 

 

Witam w poniedziałek!

 

Temat w tym tygodniu „Moja kochana mamusia”

 

Zapraszam do wysłuchania opowiadania I.Salach „Mama ciężko pracuje”.

 

Czy widziałyście, jak mama ciężko pracuje? Cały dzień bardzo się trudzi. A to obiad trzeba ugotować, a to zrobić kanapkę głodnym dzieciom. Ciągle coś robi, ciągle się krząta i bez przerwy zajęta jest pracą. Nie ma chwili wytchnienia. Nawet wieczorem, gdy dzieci już śpią, mama ma ręce pełne pracy: trzeb wyprać dziecięce ubranka, umyć podłogę w kuchni i dziurę w spodniach zacerować.

I jeszcze każda mama ma czas na zabawę ze swoimi dziećmi: zbuduje z klocków wierzę, uszyje sukienkę dla lali i wieczorem poczyta bajeczkę.

A zakupy? Kto najlepiej zrobi zakupy? Mama! Oczywiście, że mama! Dzięki niej zawsze w domu jest chlebek i mleko. Coś słodkiego też się znajdzie. A dzięki komu w domu jest czysto i miło? Znowu dzięki mamie. Mama to bardzo ważna osoba w rodzinie. Ona o wszystko i wszystkich zadba najlepiej. Można jej zaufać w każdej sprawie. Jeżeli masz kłopoty – biegnij do mamy, ona szybko rozgoni dziecięce troski i zmartwienia.

Nikt nie pomoże tak jak mama.

A spacery z mamą – są wielką przyjemnością! Ona wie tyle rzeczy, zna przeróżne rośliny, zwierzęta i tak pięknie potrafi o nich opowiadać. A gdy my opowiadamy o naszych przygodach w przedszkolu, to mama tak cierpliwe słucha – jak nikt!

Czy potraficie docenić wysiłek mamy? Czy umiecie odwdzięczyć się za jej poświęcenie? A jej pracę, czy umiecie uszanować?

Powinniście dbać o to, by nie przysparzać jej kłopotów. Jesteście jeszcze mali, ale w wielu domowych pracach możecie mamie już pomagać. To bardzo ważne; zapamiętajcie dobrze: jeżeli kogoś mocno kochamy, to zrobimy dla niego wszystko.

Pomyślcie, co możemy zrobić dla swoich mam?

 

Zachęcam Was „Kropelki” do niesienia pomocy mamie w lekkich pracach.

Obmyślcie sposób sprawienia niespodzianki mamie z okazji jej święta.

 

Ja proponuję wierszyk do nauki I. Salach „Mama”

 

Mamusiu kochana:

Grzeczna będę dziś od rana.

Niech słoneczko Ci zaświeci

Radość wielką sprawią dzieci.

Abyś była uśmiechnięta

Bo dziś Mamo – Twoje święto!

 

Wierszyk będzie doskonałą formą złożenia życzeń z okazji „Dnia Matki”.

 

Życzę wspaniałego poniedziałku,

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 

  Propozycja zadań w dniu 15.05.2020r. 

 

 

Dzień dobry w piąteczek!

 

 

1. Zgaduj zgadula „Jaka to bajka”

 

  • Rozpoznawanie znanych bajek na podstawie opisu słownego postaci oraz w oparciu o ilustracje

 

 

2. Zabawa „Półka z książkami”

 

  • Zapoznanie z liczebnikiem porządkowym „czwarty”

 

 

3. „Moja ulubiona postać z bajki” – rysowanie – wykorzystanie mazaków, pisaków, kredek

 

Pobudzenie wyobraźni dziecięcej.

 

 

 

Do widzenia,

 

Życzę udanego weekendu,

 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 Propozycja zadań w dniu 14.05.2020r. 

 

Witam Was kochani,

 

1. Dzisiaj chciałabym Was uwrażliwić na właściwe obchodzenie się z książką i ukazać niewłaściwy sposób korzystania z książek (np. jedzenie podczas oglądania, zaginanie rogów kartek).

 

Posłuchajcie:

 

Ola czyta książkę. Wbiega Jaś wołając:

Ola, Ola! Co robisz?

A Ola – oglądam bajkę o Kopciuszku.

Jaś – O, ja też mam bajkę o Kopciuszku, zobacz.

Ola – Pokaż. Co to jest?!

Jaś – Jak to co? Książka!

Ola – Spójrz tylko. To jest książka.

Co Ty z nią robiłeś? Jakie brzydkie plamy! Skąd one się wzięły?

Jaś – No bo… Akurat, gdy oglądałem książkę, mama zawołała mnie na obiad. Nie mogłem się od niej oderwać więc oglądałem przy jedzeniu.

Ola – A ta plama? To masło?

Jaś – Ta książka ma piękne obrazki, więc gdy zjadłem kolację, to obejrzałem ją jeszcze raz i nie miałem czasu żeby… żeby… umyć ręce.

Ola – Proszę, proszę. Nie miał czasu? A te rogi? O, tutaj. Są pozaginane, dlaczego?

Jaś – A to? Zaznaczyłem sobie miejsce, w którym skończyłem oglądać. No co? Ty tak nie robisz?

Ola – Nigdy! Zobacz, to są dwie takie same bajki, ale wyglądają zupełnie inaczej. Moja – jak nowa. A Twoja – ma chyba sto lat!

Jaś – Oj. Olu, nie krzycz na mnie. Już nigdy nie pozaginam rogów, nie będę oglądał przy jedzeniu. I zawsze, gdy będę chciał oglądać książki – dokładnie umyję ręce.

 

Wy kochane „Kropelki” też zapamiętajcie – książki trzeba szanować, żeby nie zaginać rogów mamy piękne zakładki.

 

2. Przy wesołej muzyce spróbujcie tańczyć. Na sygnał tańczą tylko ręce i nogi.

 

Muzyka szybka – skaczą małe piłeczki, muzyka wolna – duże piłeczki.

W leżeniu na plecach naśladujcie jazdę na rowerze.

Obserwujcie ruch spadającej na podłogę kartki – dowolnymi ruchami ciała pokazujcie to.

Tańcz z rodzicami. Na przerwę w muzyce wymyśl ukłon.

Wykonaj potrząsające ruchy ramion w rozluźnieniu.

Gdy muzyka zostaje na chwilę przerwana, każdy dotyka dowolną częścią ciała swojego rodzica i pozostaje w bezruchu, aż muzyka pobudzi do tańca.

Na koniec rytmiczny marsz po dywanie.

 

Do widzenia, pozdrawiam

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 

 



 

Propozycja zadań w dniu 13.05.2020r. 

 

Witam w środę,

 

1. Słuchanie piosenki „Kolorowa książka” muz. E.Pałasz; sł. K.Pornowska

 

https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A

 

  • Wykorzystanie różnego ułożenia rączek przy klaskaniu (nad głową, o podłogę, przed sobą)
  • Zabawa ilustracyjna do piosenki – odzwierciedlanie ruchem rytmu i melodii piosenki – rozwijanie pomysłowości

 

 

2. Prace użyteczne „Naprawiamy książeczki”.

 

Towarzyszenie i pomaganie rodzicom podczas naprawiania książek.

 

Brawo, już naprawione!

 

 

Do widzenia,

 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 

 



 

  Propozycja zadań w dniu 12.05.2020r. 

 

Dzień dobry,

 

Propozycje na dzisiaj:

  1. Wdrażanie dzieci do szanowania książek, do oglądania książeczek po dokładnym umyciu rąk.
  2. Ukazanie sposobu zdobywania nowych wiadomości z książek, miłego spędzania czasu wolnego na oglądaniu książek.

 

Słuchanie wiersza I.Salach „Moje książki”

 

Moje książki kolorowe

stoją równo na półeczce.

Myję ręce i oglądam

kartkę po karteczce.

Czasem książki czyta mama,

bo ja nie potrafię sama.

Z książek wiele się dowiecie

o szerokim pięknym świecie.

O roślinach, o zwierzętach,

 o dalekich krajach też.

Wszystko w książce jest zamknięte,

 a więc ją do ręki bierz.

 

Zwracamy uwagę i przypominamy o odkładaniu książeczek na wyznaczone miejsce.

 

Spróbujcie razem z rodzicami wykonać zakładkę do książeczki – ozdobienie zakładki wzorem wymyślonym samodzielnie.

 

Dziękuję za aktywność,

Miłego wtorkowego dnia,

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

 



 

 

 Propozycja zadań w dniu 11.05.2020r. 

 

Witam Was Kochani,

 

W tym tygodniu porozmawiajcie z rodzicami na temat „Moje ulubione książeczki”.

 

  • Rozmowa z dziećmi na temat „Moja ulubiona książka”
  • Próby opowiadania przez dzieci treści swojej książeczki
  • Szukanie ilustracji na określony temat

 

Aby wyrobić pozytywny stosunek do książki jako źródła wiedzy proponuję opowiadanie „Wędrówka słonia” H. Świdzińskiej

 

Marysia nie była porządna. Nie dbała o swoje książki. Jaj książka o słoniu 

Trąbalskim miała wszystkie kartki powyrywane. 

Jednego dnia Marysia położyła otwartą książkę na oknie. Wtem przyleciał wiatr. 

A wiatr, jak to wiatr - dmuchnął z całej siły i słoń na pierwszej kartce sfrunął na podwórko. 

Zaraz go tam odwiedził prosiaczek.  

- O jest ktoś, kto ma ryjek dłuższy od mojego - chrząknęło prosiątko. Powąchało 

słonia, wdepnęło na niego kopytkami i pobiegło dalej. Na kurtce słonia został brudny ślad. A już wiatr sobie o słoniu przypomniał i pognał go dalej do kurnika, nad kałużą. Kaczki nawet nie spojrzały na biedaka w poplamionej kurtce.Strząsnęły właśnie wodę z piór.- Ach, jaki brudny deszcz pada - westchnął słoń Trąbalskim i chciał rozłożyć parasol. Ale nie zdążył. Już leciał dalej, już wpadł między kury, które aż podskoczyły ze strachu. A wiatr zapędził go aż do ogródka i uciekł. Zmęczony słoń oparł się o deski płotu. Tam znalazła go Marysia. Ucieszyła się.  - A jesteś tutaj! - I słoń powrócił do książki. Popryskany wodą, z brudną plamą, którą zostawił na kurtce prosiaczek.- To wszystko przez ten wiatr!... - mówi Marysia. Ale czy naprawdę tylko wiatr zawinił?

Ćwiczenie oddechowe „Kartka” 

  • Odwracanie kartek w książeczce przy pomocy dmuchania – rozwijanie pojemności płuc

  

Do widzenia, do jutra 

Pozdrawiam wszystkich i życzę dużo zdrówka! 

Wasza wychowawczyni Pani Ewa A.

  

 



 

Propozycja zadań w dniu 08.05.2020r. 

 

Kochanie dzieci, witam Was w piątkowy poranek!

 

 1. Dzisiaj posłuchajcie bajki z morałem „O żabkach w czerwonych czapkach” H.Behlerowej

 

Mieszkały żabki w zielonej dolinie – Rechotka i Zielona Łapka.
Zielona Łapka rozglądała się wokoło, patrzyła na zieloną trawę, na zielona wodę, na swój zielony płaszczyk..... Ach, jak nudno! wszystko takie zielone...
-brzydki jest ten mój płaszczyk! Nie chcę takiego!.
Taki mak polny ma czerwoną sukienkę, a grzyb śliczny czerwony kapelusz...a ...biedronki mają czerwone ubranka.
Może urządzimy zabawę i zaprosimy biedronki, muchomory. Będzie nam wesoło. Żabki wywiesiły takie ogłoszenie.
„ Kto ma kolor czerwony,
Jest dziś pięknie proszony,
Niech p

Pliki do pobrania