Jesteś tutaj: Start / Gr. III - RYBKI

Gr. III - RYBKI

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Mail grupowy: p2.rybki@gmail.com

Kochani jak widzicie wydarzyła się rzecz straszna, strona odmówiła nam posłuszeństwa i musiała zostać wyczyszczona. Przepraszamy za nieobecność, już do Was wracamy Śmiech

Propozycje zadań 26.06.2020 r.

Kochani !

 

Od jutra oficjalnie mamy wakacje !

Z tek okazji chciałybyśmy życzyć Wam wielu wspaniałych przygód i mamy nadzieję, że wkrótce się zobaczymy. :)

 

Bawcie się dobrze i dbajcie o siebie.

 

Dla przypomnienia kilka ważnych wskazówek:

- kąpcie się tylko w wyznaczonych do tego miejscach (inne mogą być niebezpieczne),

- zapamiętajcie numer telefonu do  waszych rodziców,

- zapamiętajcie numer alarmowy 112,

- nie rozmawiajcie z nieznajomymi,

- na słońcu noście nakrycie głowy,

 

A przede wszystkim dobrze się bawcie i odpoczywajcie!

 

Do zobaczenia!

 

Ściskamy Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 




Propozycje zadań 25.06.2020 r.

Kochani !

 

Dziś zaczniemy od ćwiczeń ortofonicznych. Spróbujcie naśladować dźwięki.

https://www.youtube.com/watch?v=A9s-Dq75vRI

 

A teraz z pomocą swojej ulubionej zabawki poćwiczymy przyimki.

Gotowi ?

Połóż zabawkę na krześle.

Połóż zabawkę pod krzesłem.

Połóż zabawkę obok krzesła.

Połóż zabawkę za krzesłem.

 

Świetnie!

 

W załącznikach ↓ znajdziecie obrazek przedstawiający dzieci na wakacjach.

Spróbujcie opowiedzieć co na nim widzicie.

Gdzie są dzieci?

Co robią?

Jaka jest pogoda?

W jakim są humorze?

 

Na koniec mamy dla Was kartę pracy ↓. Waszym zadaniem jest zaznaczenie niepasującego elementu.

 

Powodzenia!

 

Ściskamy ,Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

Propozycje zadań 24.06.2020 r.

Witamy Was kochani !

 

Na początek trochę się poruszajmy.

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

 

A teraz posłuchaj wiersza i spróbuj opowiedzieć, za co lubimy lato.

 

Ewa Bełczewska ,, Za co lubimy lato?"

 

Za co lubimy lato?
Za słońce, co jasno świeci,
Za bawiące się na podwórku dzieci,
Za leśne poziomki, maliny, jagody,
Za spacery z rodzicami do parku, na lody,
Za wakacje, wyjazdy nad morze, jeziora i w góry,
Za babki z piasku i lot latawca hen wysoko w chmury.
A za co jeszcze lubimy lato?
Za łąkę pełną kwiatów, biedronek i bąków,
Za żabki kumkające koncerty wieczorne,
Za kolorową tęczę co cudnie się mieni,
Za parki ze śpiewem ptaków w soczystej zieleni.
I lato za to lubimy…
Że daleko jeszcze do zimy.

 

A Wy? Za co najbardziej lubicie lato? :)

 

 

Na koniec mamy dla Was zadanie specjalne.

W załącznikach ↓ znajdziecie instrukcję wykonania statku z papieru.

Spróbujcie go wykonać razem z rodzicami.

Jak zwykle czekamy na zdjęcia Waszych prac!

 

Do usłyszenia!

 

Ściskamy ,Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

 Propozycje zadań 23.06.2020 r.

 

Kochani!

Na początek posłuchajcie piosenki i odpowiedzcie na kilka pytań.

https://www.youtube.com/watch?v=EXF40ENgtbY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR05yx4oRdRsslREnSp4rK_16fqz4EzwXdVJd0mFYDwQK__kI0favfdWMU0

− Co to znaczy sortować / segregować śmieci?

− Do czego jest nam potrzebne sortowanie śmieci?

 − Dlaczego segregowanie śmieci może ratować świat?

 − Co to są surowce i jakie znacie ich rodzaje?

− Jakie są kolory pojemników na śmieci?

− W jaki sposób można dbać o ziemię i czyste środowisko?

 − A wy co robicie, żeby wasze otoczenie było czyste?

 

Teraz czas na zajęcia plastyczne. Przygotujcie sobie : szklankę, szklany kubeczek(tzw. ,,musztardówki”) lub słoiczek, farby lub flamastry do malowania na szkle lub zwykłe farby plakatowe, gazetę do przykrycia miejsca pracy, pędzelki, waciki, gąbeczki, patyczki higieniczne, suszarkę do włosów.

 Rozkładamy  dziecku szklane przedmioty. Zadaniem jest pomalować je według własnego pomysłu, ale zgodnie z zasadami:

− farba musi wyschnąć, zanim przystąpimy do nanoszenia na nią kolejnej warstwy

– można przyspieszyć ten proces, stosując suszarkę do włosów,

 − do wykonania ciekawych wzorów warto wykorzystać pa tyczki higieniczne, waciki lub gąbeczki, którymi wystarczy przecierać świeżo nałożoną farbę,

− kolory farb możemy mieszać albo bezpośrednio na malowanym szkle, albo w osobnym pojemniku lub na palecie

Czekamy na zdjęcia Waszych prac! :)

 

Ściskamy Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

Propozycje zadań 22.06.2020 r.

 

Kochani!

To już ostatni tydzień naszych wirtualnych spotkań.

Zabawa matematyczna Śmieci.

 Książka, butelka z wodą, długopis, zgnieciony papierek, korek, butelka, zgnieciona puszka, torebka foliowa, dwie obręcze.

Rodzic  rozkłada na dywanie kolejno przedmioty i prosi dziecko o ich nazwanie. Następnym zadaniem jest dokonanie podziału i umieszczenie w jednej obręczy śmieci, a w drugiej pozostałych przedmiotów. Dziecko przelicza przedmioty i mówi, czego jest więcej.

 

Zabawa ruchowa z elementem rzutu Śmieci precz!

Dziecko otrzymuje zgnieciony kawałek gazety. Rodzic w pewnej odległości od dziecka ustawia kosz, wiaderko. Dziecko  stara się trafić kulką z gazety do kosza.

Na dole ↓ czeka na Was karta pracy.

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda.Uśmiech


 

 

Propozycje zadań 19.06.2020 r.

 

Kochani!

 

Obejrzyjcie krótką bajkę i odpowiedzcie na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=Y0sBekIWkL4

Co oznacza czarna flaga na plaży?

Dlaczego nie wolno palić ogniska w lesie ?

Jakie znacie numery alarmowe ?

Dlaczego nie należy rozmawiać z nieznajomymi ?

 

Zagadki słuchowe.

W załącznikach znajdziecie odgłosy różnych miejsc w których możecie się znaleźć podczas wakacji. Wysłuchajcie nagrań i spróbujcie powiedzieć, skąd pochodzą.

 

 

Na koniec namalujcie dowolną techniką swoje wymarzone wakacje.

Pamiętajcie, aby podzielić się z nami efektami swojej pracy ! :)

 

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech


 

 

Propozycje zadań 18.06.2020 r.

 

Kochani!

 

Zabawa ruchowa „Wysoka fala”

Maszerujcie w dowolnym kierunku wysoko unosząc nogi. Na hasło „wysoka fala!” skaczcie jak najwyżej nad falami.

 

Zabawa matematyczna.

Potrzebne Wam będą: 4 talerze, klocki.

 

Rozłóżcie talerze w jednym rzędzie i policzcie ile ich jest.

Na pierwszym talerzu ułóżcie 2 klocki.

Na drugim talerzu ułóżcie 4 klocki.

Na trzecim talerzu ułóżcie 2 klocki.

Na czwartym talerzu ułóżcie 1 klocek.

 

A teraz spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

Na którym talerzu jest najmniej klocków?

Na którym talerzu jest najwięcej klocków?

Na których talerzach jest taka sama ilość klocków?

 

Brawo !

 

Podzielcie na sylaby (wyklaszczcie) wyrazy oraz spróbujcie policzyć ich ilość:

- słońce,

- plaża,

- wakacje,

- woda,

- jezioro.

 

To już wszystko na dziś, ściskamy Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

Propozycje zdań 17.06.2020 r.

 

Kochani!

Dziś zaczniemy od zabawy ruchowo – ortofonicznej:

Na wakacjach

 Autor: Bożena Forma

 Siadamy na dywanie

 - Zamykamy na chwię oczy. Są wakacje. Jesteśmy nad morzem. Szumią morskie fale. Dzieci naśladują głos fal - szuuuuuu, szuuuuuu...., równocześnie rysują w powietrzu fale.

Małe fale - szumią cicho. Dzieci cicho naśladują szum fal.

 Duże fale - szumią głośno.

 - Wszyscy wstajemy. Kąpiemy się w morzu, skaczemy przez fale. Uwaga! Mała fala, wykonujemy mały wyskok w górę. Uwaga! Teraz zbliża się duża fala. Wykonujemy wysoki wyskok w górę.

Kładziemy się na dywanie, na brzuchach. Naśladujemy pływanie żabką. Teraz przenosimy się w góry. Zdobywamy szczyty gór - dzieci miarowo oddychają, wykonują ciężkie kroki. - W górach można spotkać echo. - dzieci naśladują sylaby i wyrazy wypowiadane przez rodzica.

 

Zabawa LEWA – PRAWA

 

Należy wykonać kilka podskoków, by przyspieszyć akcję serca. Odszukać, gdzie bije serce, rękę bliższą sercu zostawiamy na tym miejscu, bierzemy frotkę i zakładamy na tę rękę- informujemy - to lewa ręka.

Zobaczymy co mamy po lewej stronie? (lewe ucho, oko, itp.)

Wyciągnij do przodu lewą rękę- pokaż i powiedz, co widzisz po lewej stronie? itd. (to samo robimy z prawą stroną, ręką – frotka w tym czasie cały czas pozostaje na lewej ręce) .

 

Na koniec przygotowałyśmy  dla Was kartę pracy. ↓ Pokoloruj konika morskiego według wzoru.

 

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda.Uśmiech

 


 

 

Propozycje zadań 16.06.2020 r.

 

Kochani !

 

Na początek naśladowanie minek, czyli zabawa logopedyczna.

https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I

A Wy? W jakim dzisiaj jesteście humorze ? Spróbujcie okazać swój humor odpowiednią miną i opowiedzcie o swoim samopoczuciu rodzicom.

 

A teraz wysłuchajcie piosenki Zozi „Bezpieczne wakacje” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

Jak należy się zachować przechodząc przez jezdnię?

Co powinniśmy zrobić podczas burzy ?

Czy powinniśmy rozmawiać z obcymi ludźmi ?

Dlaczego w samochodzie zapinamy pasy ?

Dlaczego powinniśmy w słońcu nosić nakrycie głowy ?

Dlaczego nie powinniśmy skakać „na główkę” do wody ?

 

Na koniec mamy dla Was kartę pracy ↓.

Waszym zadaniem jest wyciąć rybki, dopasować odpowiednie wzory do pary a następnie przykleić  na kartkę. Na koniec nadajcie rybkom trochę koloru !

 

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda.Uśmiech

 


 

 

Propozycje zadań 15.06.2020 r.

 

Kochani!

Zapraszamy Was do porannej gimnastyki:

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0AOZTWNnnGfO9V5JC-Uw86qbVDB_IeO0l1zD87P5-6cdH3wVtr7u9cA1A

Teraz posłuchajcie historyjki o pewnej Podjudzajce i odpowiedzcie na kilka pytań:

Barbara Kosmowska „Podjudzajka.”

Zawsze jadę na wakacje w towarzystwie podjudzajki.

To istotka bardzo sprytna, pewnie rodem z jakiejś bajki.

I ma ulubione zdanie, gdy na pomysł wpadam zły,

Mówi: – Zrób to, zrób kochanie. I nie słuchaj swojej mamy!

Podjudzajka mnie podjudza, zakłócając letnie sny.

Wykąp się na dzikiej plaży, może się nieszczęście zdarzy?

Będzie potem płacz i łzy! Rozpal dziś ognisko w lesie,

To się szybko wieść rozniesie, kto z ostrzeżeń ważnych kpi!

Schowaj się przed mamą w sklepie, niech cię szuka i oblepi plakatami wszystkie drzwi!

Wymknij się po cichu z domu, Nie mów o tym nic nikomu.

Zgub się w tym okropnym mieście, będzie działo się nareszcie, będzie świetnie, mówię ci!

A ja śnię, że tak się dzieje, że drżę cała i truchleję,

I gdy budzę się nad ranem, pytam moją biedną mamę,

Czy niegrzeczna byłam znów? Czy uciekłam, zaginęłam, gdzieś przepadłam i zniknęłam w gąsz-

czu moich strasznych snów?

Nic z tych rzeczy! – mówi mama. – To nie wakacyjny Dramat, tylko podjudzajki gra.

Kto rodziców zawsze słucha, nie chochlika i kłamczucha, ten wakacje piękne ma!

 

− Kim była podjudzajka?
− Do czego podjudzajka namawiała dzieci?
− Dlaczego nie warto słuchać podjudzajki?

Porozmawiajcie z rodzicami o bezpieczeństwie w czasie wakacji.

 

Na koniec zróbcie ćwiczenia w Waszych książeczkach na stronie 60 i 61.

 

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

 

Propozycje zadań 10.06.2020 r.

 

Kochani!

 

Czym pojadę na wakacje?

Poproście rodziców aby naśladowali dźwięki różnych środków lokomocji, a wy spróbujcie odgadnąć co to za pojazd.

Motor – brum brum;

Samochód – buuum buuum;

Pociąg – czuczu czuczu;

Samolot – wrzuuuu;

Rower – dzyń dzyń

 

Świetnie ! A teraz trochę pogłówkujemy.

Zabawa z matematyką.

Poproście rodziców, aby na kartce narysowali wam sylwetę krzaków jagód oraz w dolnym lewym rogu kartki fioletowe kropki. Waszym zadaniem jest policzenie kropek i narysowanie takiej samej ilości owoców jagód na krzaczku.

Ciekawi nas czy potraficie się przedstawić oraz powiedzieć gdzie mieszkacie. Jeśli nie, koniecznie przećwiczcie to z rodzicami !

Na koniec mamy dla Was kartę pracy. Rysujcie po śladzie statek a następnie go pokolorujcie.

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda.Uśmiech

 


 

 

Propozycje zadań 09.06.2020 r.

 

Kochani !

 

Na początek zabawa zabawa z Marshallem, czyli krótkie ćwiczenia logopedyczne.

https://www.youtube.com/watch?v=XgyU4dfXMHQ

 

 

A teraz czas na ćwiczenia oddechowe.

Przygotujcie: połowę ziemniaka, chusteczkę, patyk do szaszłyka, kawałek sznurka.

Na połówce ziemniaka wbijcie patyk a następnie poproście rodziców aby za pomocą sznurka przywiązali do niego chusteczkę.

Co wam to przypomina ?

Żaglówkę! Świetnie !

A teraz dmuchajcie w żagiel (chusteczkę).

Zastanówcie się, dokąd chcielibyście popłynąć żaglówką?

 

 

Posłuchajcie wiersza B. Szelągowskiej „Kraina zabawek” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

„Kraina zabawek” – B. Szelągowska

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz tańczyć będą walczyka.

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami!

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka.

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

Odpowiedz na pytania:

 

Jakie zabawki były w pokoju?

Kogo pajacyk zaprosił do tańca?

Gdzie siedziały dwa misie?

Kto zdrzemnął się obok książek?

Przy czym stał kudłaty piesek?

Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

A Wy macie swoją ulubioną zabawkę?

Spróbujcie o niej opowiedzieć.

 

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

Propozycje zadań 08.06.2020 r.

 

Kochani!

 

Dziś zaczniemy od zabawy „Słyszę, rozumiem, zapamiętuję”

Potrzebujemy trzech dowolnych zabawek.  Rodzic ustawia przed Wami np. lalkę, misia, pajacyka. Musicie wymienić ich nazwy, dzieląc wyrazy na sylaby. Następnie rodzic wypowiada nazwy w zamienionej kolejności, a Wy ustawiacie zabawki w odpowiedni sposób.

Można zwiększyć liczbę zabawek.

 

Posłuchajcie piosenki i odpowiedzcie na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

O czym opowiada piosenka?

Gdzie można spędzić czas wakacji?

Jakimi sposobami transportu możemy dotrzeć w nowe ciekawe miejsca?

 

Ćwiczenie gimnastyczne.

Połóżcie się na plecach, udawajcie, że jedziecie na rowerze.

Możecie mówić przy tym wierszyk:

 

Mój rower mknie szybko,

Mój dzwonek głośno dzwoni

Mój rower ma hamulce

I grube ma opony.

Na rowerze jadę ja.

To zabawa na sto dwa!

 

Na koniec zróbcie ćwiczenia w Waszych książeczkach – strona 60.

 

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

Propozycje zadań 05.06.2020 r.


Kochani!

Zabawa ruchowa Samoloty.

Wyobraźcie sobie, że jesteście samolotami. Przykucnijcie i szeroko rozstawcie ramiona. Na hasło: Start! Powoli się unoście i naśladujcie lot. Na hasło: Lądujemy! Powoli zwalniajcie swój bieg, zatrzymajcie się w miejscu, kucnijcie i opuśćcie ramiona.

 

W załącznikach na dole znajdziecie 2 sposoby na zrobienie samolotu z papieru.

Poproście rodziców, aby razem z Wami je wykonali.

Ciekawe jesteśmy, który z waszych samolotów doleci dalej !

 

Możecie również wykonać w dowolny sposób samolot z klocków.

Może nadacie im nazwę?

 

A teraz posłuchajcie piosenki i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=VSh3Ql3bZ7o

 

Jakie rodzaje samolotów pojawiły się w piosence?

Czym jest samolot pasażerski ?

Czym jest hydroplan?

Czym jest samolot transportowy ?

Czym jest samolot gaśniczy ?

Jak myślisz dlaczego samoloty porównuje się do ptaków?

 

Świetnie !

 

To wszystko na dziś. Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

 

Propozycje zadań 04.06.2020 r.

 

Kochani!

 

Co to jest?

Może być niebieskie, szare lub zielone.

Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.

Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują, jego małe fale stopy ich całuj.

 

Tak! To morze.

 

- Jakie pamiątki przywozimy z wakacji?

- Dla kogo przywozimy pamiątki z wakacji?

- Dlaczego wręczamy bliskim osobom pamiątki z wakacji?

Zróbcie wakacyjny upominek dla bliskiej osoby. Przygotujcie kartę nr 27 z wyprawki, nożyczki klej, kolorowa włóczkę lub bibułę.

Dzieci wycinają z karty zaznaczone konturem kształty. Składają je według instrukcji tak, aby potworek otwierał i zamykał usta. Przyklejają na czubku głowy potworka kolorowe włosy z włóczki lub z bibuły.

 

Pamiętajcie o bezpieczeństwie w czasie wakacji. Odpowiedzcie na poniższe pytania TAK lub NIE.

Czy można wchodzić do wody bez wiedzy i opieki rodzica?

Czy należy posmarować skórę kremem z filtrem, przed wyjściem na słońce?

Czy biała flaga oznacza, że można się kąpać?

Czy na plaży można zakopać śmieci?

Czy w czasie burzy można spacerować po plaży?

Czy jeśli się zgubimy, możemy prosić o pomoc nieznajomego pana?

Czy dzieci powinny mieć rękawki i koła ratunkowe?

 

To już wszystko na dziś. Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech

 


 

 

Propozycje zadań 03.06.2020 r.

 

Kochani!

Otwórzcie Wasze Książeczki (z ilustracjami) na stronie 76.

Przyglądajcie się ilustracji i posłuchajcie opowiadania B. Szelągowskiej

 

Na wakacje czas!

Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się

coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem.

Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na

maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach.

Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki.

– Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie?

– Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu?

– Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą,

Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą.

– To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się

dziewczynka.

– W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to?

– Bardzo, bardzo bym chciała, tatusiu! – krzyknęła uradowana Ada.

– To powiem ci w tajemnicy, że już kupiłem bilety.

– Naprawdę?! – zapytała z niedowierzaniem dziewczynka. – Olek, słyszałeś, będziemy

lądować na bucie! Naprawdę!

Olek, podobnie jak jego siostra, nie mógł doczekać się wyjazdu. Kilka dni później całą rodziną

przyjechali na lotnisko.

– Kochani – powiedział tata - lotnisko jest bardzo duże i łatwo się zgubić. Musimy się wza-

jemnie pilnować – dodał i popatrzył na dzieci.

Rodzeństwo z zaciekawieniem rozglądało się po ogromnej, pełnej ludzi hali wylotów.

– A kim są ci ludzie w mundurach? – zapytała Ada, ściskając Dinusia.

– To kapitan i stewardesy – odpowiedziała mama. – Może będą z nami lecieć do Włoch.

Zobaczymy.

Dwie godziny później cała rodzina usadowiła się wygodnie w samolocie. Początkowo dziew-

czynka odrobinę bała się hałasujących silników.

– Startujemy! Nareszcie! – ucieszył się Olek i patrzył przez okno, jak z każdą chwilą wszystko

robiło się coraz mniejsze i mniejsze. W końcu wlecieli w chmury i tylko od czasu do czasu widać

było ląd, a potem morze. Wreszcie samolot wylądował i zaczęły się prawdziwe wakacje.

Upalne dni dzieci spędzały w krystalicznie przeźroczystej i ciepłej wodzie. Wieczorami zaś

zwiedzały piękne miasta, miasteczka i wsie pełne gajów oliwnych i winorośli. Ada uwielbiała

pozować do zdjęć – zwłaszcza w towarzystwie Dinusia. Najbardziej spodobała się jej Fontanna

Pszczół.

– Mamo, czy mogę posadzić tutaj Dinusia? – zapytała dziewczynka i w tym momencie Dinuś

wpadł prosto do wody. Na szczęście tata szybko wyłowił niesfornego pluszaka.

– Musisz go bardziej pilnować, córeczko – zaśmiał się tata. – Nie wiem, czy jest zadowolony

z kąpieli.

– Chyba nie. Coś smutno wygląda. I co teraz zrobimy? Jeszcze się na mnie pogniewa – za-

smuciła się Ada.

– Nie martw się. Myślę, że poprawi mu się humor, gdy tylko spróbuje prawdziwej włoskiej

pizzy! –powiedział dziadek. – Zrobiłem się naprawdę głodny. A wy? – I wskazał budynek, z którego

unosił się świeży zapach ziół i ciasta.

– W końcu jak Włochy, to i pizza! – zawołał Olek i cała rodzina weszła do pobliskiej pizzerii.

Dinusiowi też poprawił się humor. Tak naprawdę nawet nie zdążył się mocno zmoczyć.

 

Odpowiedzcie na pytania:

− Gdzie wybrali się Olek i Ada z rodzicami i dziadkami na wakacje?

− Co stało się z Dinusiem tuż przed tym, jak tata zrobił jemu i Adzie zdjęcie?

− Jakie miejsce odwiedziła cała rodzina Olka i Ady?

− Co jeszcze robili na wakacjach Olek, Ada i ich rodzina?

− W jaki sposób rodzina Olka i Ady dotarła do Włoch?

 

Zróbcie ćwiczenia na stronie 58 i 59.

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech


 

 

Propozycje zadań 02.06.2020 r.

 

Kochani!

Mamy nadzieję, że miło spędziliście Dzień Dziecka.

Zaczniemy od zajęć plastycznych – na dole ↓ czeka na Was sylweta ryby. Ozdóbcie ją według własnego pomysłu. Kredki, farbki, bibuła, plastelina? Co tylko chcecie.

 

Teraz czas na eksperyment. Co pływa? Co unosi się na wodzie?

Przygotujcie sobie: miskę z wodą, plastelina, kamienie, kawałek styropianu, papier, fragment bawełnianego materiału (wielkości kilku centymetrów), inne przedmioty, które warto zbadać by ustalić czy toną czy utrzymują się na wodzie jak: metalowy klucz, piórko, guzik, kora drzewa, drewniany patyczek, liść, gąbka itp.

Dlaczego niektóre przedmioty toną a inne unoszą się na wodzie?

Bawcie się dobrze!

 

Zabawa ruchowa „Przeprawa przez rzekę.”

Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie.

To już wszystko na dziś!

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda.Uśmiech

 


 

Propozycje zadań 01.06.2020 r.

 


Kochani!

Z okazji Dnia Dziecka, życzymy Wam wiele radości!

Pobawcie się dzisiaj w Waszą ulubioną zabawę, róbcie to co lubicie najbardziej.

Ściskamy Was Rybki!

 

 


 

Propozycje zadań 29.05.2020 r.

Kochani!

Posłuchajcie wierszyka i odpowiedzcie na pytania.

Jadwiga Koczanowskia  „Podwórko.”

Na naszym podwórku

wspaniała zabawa,

jest ławka, huśtawka

i zielona trawa.

Jest piasek, łopatka

i wiele foremek,

są piłki, skakanki,

czerwony rowerek.

Tutaj się bawimy,

zapraszamy gości,

bo wspólna zabawa

to mnóstwo radości.

Pytania:

− Jakie zabawki znajdują się na podwórku?

− Co dostarcza dzieciom wspólna zabawa?

 

Zróbcie ćwiczenia w Waszych książkach na stronie 57 i 58.

 

Zadanie matemtyczne.

Mierzenie krokami, stopa za stopą, łokciami, palcami.

  • Ciekawe jaka jest odległość od tego miejsca do tego drzew(wskazanie drzewa).Zmierzę krokami a ty licz głośno moje kroki. Teraz ty zmierz tą odległość swoimi krokami, a ja je policzę. Skąd różnica w pomiarze?
  • Zmierzymy długość stołu. Nie zrobię tego  za pomocą kroków, ani stopa za stopą tylko pokaże Ci inny sposób: tak się mierzy łokciem (przesuwa łokieć do krawędzi stołu, wyrównuje, odmierza do końca palców i w to miejsce ponownie przykłada łokieć. Odmierzyłem dwa łokcie i został jeszcze kawałek.
  • A teraz zmierzę stół dłonią, zmierzę go palcami.

Dzięki tym pomiarom wiem jaka jest długość stołu: dwa łokcie, trzy dłonie i trzy palce. Następnie w/wykonane czynności pomiarowe wykonuje dziecko.

Ściskamy. Wasze wychowawczynie Daria i Magda.Uśmiech

 

 


 

Propozycje zadań 28.05.2020 r.

 

Kochani !

 

Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od zabaw.

Zabawa w kolory.

Rzucajcie do siebie piłkę, podając nazwę koloru. Umówcie się, że nie możecie złapać piłki gdy wymienicie nawę wybranego koloru, np. czarnego.

 

Zabawa ruchowa przy wierszu

Tańczyć wszyscy lubimy (poruszamy biodrami, naśladując taniec)

małe koło robimy. (podajemy sobie ręce)

Teraz głośno tupiemy (tupiemy nogami)

klaskać dobrze umiemy. (klaszczemy)

Wiemy, co to jest koło, (maszerujemy po okręgu)

w nim idziemy wesoło. (maszerujemy po okręgu klaszcząc)

Na bębenku gramy tak, (udajemy grę na bębenku)

zatańcz ze mną raz i dwa. (kręcimy się w parze w kółko)

 

Świetnie !

 

A teraz posłuchajcie wiersza Agaty Widzowskiej „Dzieci na Ziemi” i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

Na kuli ziemskiej bawią się dzieci,

cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci,

a księżyc mruga oczkiem na niebie

do wszystkich ludzi, również do ciebie.

Zulu z Afryki chodzi po drzewach,

a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa.

Eskimos Bubu gra w piłkę z foką,

na słoniu jeździ Hindus Namoko.

Dzieci się różnią kolorem skóry,

jednak są dumne ze swej kultury

i choć w dziwacznych mówią językach,

pagną się bawić, tańczyć i brykać!

Inka i Zulu, Bubu, Namoko -

chcą być kochane, śmiać się szeroko,

jeść smakołyki, dbać o zwierzęta,

a zamiast wojen mieć tylko święta!

Niech wam się spełnią wszystkie marzenia -

tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.

 

O jakim świecie była mowa?

Jakie są dzieci na całym świecie?

Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same ?

Co najbardziej lubią robić dzieci?

Jakie imiona miały dzieci z wiersza? - a może potraficie podzielić ich imiona na sylaby ?

 

Doskonale !

Ściskamy, Wasze wychowawczynie Daria i Magda. Uśmiech


 

 

Propozycje zadań 27.05.2020 r.

 

Kochani!

 

Odpowiedzcie na pytania:

- Jak masz na imię?

- Jak się nazywasz?

- Gdzie mieszkasz?

- Ile masz lat? (pokaż na paluszkach)

- W jakim miesiącu się urodziłeś?

- Jaka to pora roku?

Ślicznie!&l

Artykuły

Galeria

  • Powiększ zdjęcie Gąsienica - 15.05

    Gąsienica - 15.05

  • Powiększ zdjęcie Samolot 1

    Samolot 1

  • Powiększ zdjęcie Samolot 2

    Samolot 2

  • Powiększ zdjęcie Statek - 24.06

    Statek - 24.06

  • Powiększ zdjęcie Ilustracja - 25.06

    Ilustracja - 25.06

  • Powiększ zdjęcie Co nie pasuje 25.06

    Co nie pasuje 25.06